Home Redactie Recensies Debuutalbum Jawoo 'Audio Momoirs' nu uit!
Debuutalbum Jawoo 'Audio Momoirs' nu uit!

Wildlife_Album_01_8001Met een curriculum vitae dat in 2003 begint, bewandelt Jawoo vooral de laatste zes jaar een stijgend pad naar de top van de internationale electronic dance industrie. In korte tijd brengt hij verschillende EP’s uit op het Black Hole sublabel Wildlife. Singles als “Face Of The Jungle”, “Life Dimension”, “Strange People”, “Somewhere in Toronto”, “Security Reasons”, “Toy Story”, "Neighbor Coming To Me" en "The Mouse" worden stuk voor stuk geweldig goed ontvangen en introduceren op succesvolle wijze Jawoo’s warme geluid aan de wereld. Inmiddels aangeland in het nieuwe jaar 2013, kondigt Jawoo met trots de release van zijn debuutalbum “Audio Memoirs” aan.

Jawoo, echte naam Marinko Vujević, ziet het levenslicht op 25 juni 1989 in Mostar, Bosnië-Herzegovina. Al in zijn jonge jaren is muziek alles voor hem en reeds op 14-jarige leeftijd maakt hij kennis met het grote publiek, als hij als DJ begint in een van de clubs in z’n eigen woonplaats. Aanvankelijk draait hij alles door elkaar en beweegt hij van techno naar tech house naar progressive house en gaat hij zelfs R'n'B en hip-hop niet uit de weg. ’t Blijkt een gouden fundament te zijn als hij uiteindelijk definitief overschakelt op electronic dance music.

Jawoo actief met techno, tech house en electro
Tegenwoordig is Jawoo actief met techno, tech house en electro en probeert hij continu te focussen op de diepere en melodieuzere kant van deze stijlen. In zijn vroege releases bewijst Jawoo al snel dat een spannende melange van techno en tech house de tent op z’n kop kan zetten en leidt het succes van z’n muziek tot de oprichting van z’n eigen platenlabel Stanch Records in 2008.

In 2012 begint Jawoo aan de productie van een serie van vier EP’s die in totaal tien gloednieuwe tracks bevatten. Deze uitdaging leidt tot tech house smash hits als “Living Adminstrator”, “Hidden Thoughts”, “Black Thoughts”, “The Hangover”, “Hugo”, “Animal Jazz” en vele andere. De consequent hoge kwaliteit van de vier EP’s blijkt zoveel dansvloerpotentie te hebben, dat het besluit wordt genomen om de tracks samen te brengen op een volwaardig artiestenalbum. Vernoemd naar z’n allereerste EP, dient Jawoo’s debuut “Audio Memoirs” het publiek 10 waanzinnige tracks toe en wordt zo het beste voorbeeld van Jawoo’s aanstekelijke tech house sound neergezet. Het album verschijnt alleen digitaal, inclusief een gratis DJ mix van alle tien tracks.

01. Audio Memoirs
02. Living Administrator
03. Hidden Thoughts