Home Redactie Recensies Jelle Boon presenteert debuutalbum ‘First Law Of Boon
Jelle Boon presenteert debuutalbum ‘First Law Of Boon

Boon

De Nederlandse DJ en producer Jelle Boon presenteert met trots zijn debuutalbum ‘First Law Of Boon’. Het 18-jarige multi-talent is bekend van Junior  Master Chief EP. Twee jaar geleden kreeg hij de kans bij Rub A Duck, een sublabel van Black Hole, met ‘My Depradation’. Dit werd zo enthousiast ontvangen dat er na vijf jaar een album op de plank ligt. ‘First Law Of Boon’ is een feit!

De eerste stappen in de DJ scene zette Boon op 13 jarige leeftijd. Hij richtte zich vooral op hiphopbeats, maar kwam er snel achter dat housemuziek meer zijn passie is. Zijn definitieve keuze valt uiteindelijk in electro; een stijl die wat hem betreft alles heeft dat house mist. Jelle combineert deze stijl met Dutch house, de techno sound, dubstep en een vleugje Deadmau5. Het album toont aan dat deze jonge producer goed overweg kan met sub bass en zeer snelle edits.

Veel afwisseling
De energie spat er meteen vanaf wanneer het album start met ‘Drop Is Candy’. De luisteraar wordt meegetrokken in de wereld waarin Jelle Boon zich bevindt. De muziek kan als statement gebruikt worden door andere dj’s om een climax te bereiken. Maar Jelle laat zelf zien met ‘Epicenter’ helemaal los te gaan. De nummers worden geleidelijk aan steeds rauwer, een genot! ‘The Statue’ is een ander kaliber, hetgeen dat een zaal kan laten genieten! Het is een echte bazenplaat. Het jonge multi-talent drukt hier zeker een stempel. ‘Hitch and ride’ is daarentegen het tegenovergestelde, de vocals van Alisa Fedele komen perfect tot hun recht en passen precies in het plaatje. Hij tilt dubstep naar een hoger niveau, evenals met ‘End is Near’. Er is vooral veel afwisseling op het album. Voor ieder wat wils, maar voor degene die in electro en dubstep hun passie vinden is het een absolute aanrader!

Frisse wind
Een frisse wind waait door de scene, een droom is uitgekomen voor de Nederlander uit Enkhuizen. Niet gehinderd door de mode van de dag die zich kenmerkt door commerciële, dertien in een dozijn massaproducties, jaagt Jelle Boon zijn carrière naar de hoogste regionen van de electronische dance industrie met dit waanzinnige debuutalbum. Jelle Boon, een nieuwe toekomst in de scene!

Ter informatie: het album is enkel te verkrijgen als digitale download. Wie het album koopt krijgt er daarnaast nog eens een First Law Of Boon DJ-mix bij en vijf bonustracks. Deze tracks zijn nummers die Jello Boon uitbracht in 2011 en 2012.

Linda van der Mespel.